Düşünceleri kapalı yaşayan millet!!!

0 Yorum

C.B: "Ben Yozgat ili Çekerek ilçesi Çayırözü köyünde 1958 de doğmuşum.İlkokulu köyümüzde okudum.Öğretmenimiz köyümüzden evli idi ve Çerkes kökenli değildi.Hangi sınıfta oldugumuzu hatırlamıyorum ama bir gün öğretmenimiz, 'Hiçbir yerde artık Çerkesce konusmayacaksınız!' dedi.Tabi ne demek istedigini pek anlayamadık.Biz yine tenefüste ve köyün icinde Çerkesce konusmaya devam ettik.Öğretmenimiz bizi konuşurken yakaladığında döverek cezalandırıyordu.

Bunun yeterli olmadığını görmüş olsa gerek birgün, 'Kim Çerkesce konuşursa gelip bana şikayet edeceksiniz!' dedi.Hepimiz okul dışında Çerkesce konuştuğumuz icin birbirimizi sikayet edemiyorduk.Bir süre sonra bunu suistimal etmeye basladık.Kızdığımız ve sopa yemesini istedigimiz arkadaşımızı öğretmenimize dövdürmenin en kolay yolu 'Öğretmenim,filan kisi sokakta Çerkesce konuştu' demekti. Öğretmenimiz hic tereddüt etmeden,araştırmaya hatta sormaya bile gerek görmeden meşe sopasını alır ve feci şekilde döverdi.Bu sopalar bizi o kadar yıldırdı ki bir süre sonra kendiliginden birbirimizi sikayet etmemeye basladık.Iyi ki sikayet etmemeye basladik;degilse bugun Çerkesce konusamiyor olacaktim"

Bu paylaşımı "Osmanlı'ya sığındık bize kucak açtı,kap kacak" muhabbeti yapanlara ithaf ediyorum. Şu an çerkesce konusamiyor olmasinin nedeninin uygulanan egitim sistemi ve asimilasyon politikalariyla ne denli ilgili oldugunu bir kez olsun anlamasi icin paylasiyorum. 'Haydi kızlar okula' kampanyasinin asimilasyondakipayindan,kapatilan derneklerle su anki derneklerin karsilastirip amac bakimindan ne kadar ucurumda oldugunu gormelerini,bu ve daha farkli acilarin Pontus rumlarına,Ermenilere,Lazlara,Kürtlere hatta itaat etmeyen Türklere yapildigini dusunun ve sonra neden neye ve kime dusman oldugunuzu , Kendi kültürüne nasıl yabancilastigini baska kültürlere neden düsmanlastiginızı; bu evreye nasil geldiginizi tartın...

Bir de devletin her kademesinde görev alabildigini tekrarlayan arkadaslarda yok degil. O arkadaslar da bu yasanmis olaydaki öğretmenin çerkes versiyonudur.

Bugüne kadar hep sustunuz hep susturdunuz neymiş karşı çıkarsak kaybederiz ya karşı çıkmazsanız elde ne olacak o zaman daha çok kayıp bir şeyleri elde etme bir şeylerin peşinden koşma sonra ben Çerkesim hı bazıları da var ben geleceğe bakıyorum burda yaşıyorum vs diyen , at gözlüğünüz hayırlı olsun derim atlara da gözlük takarlar ki işimizi iyi görelim sadece önüne baksın diye!!!




Benzer Yayınlar

Hiç yorum yok: